niedziela, 25 stycznia 2015

JUKI HZL F- 300 ściegi

Dziś kolejne spotkanie z naszym gościem. Oj powiem Wam, że z dnia na dzień maszyna zaskakuje mnie coraz bardziej. Oczywiście tak pozytywnie. Choć znalazłam też jeden mały minus, ale o tym później. 
Te wszystkie bajery typu, obcinaki nici wydawały mi się kiedyś mega niepotrzebne, a teraz po prostu tak się do ich przyzwyczaiłam, że sobie bez nich szycia nie wyobrażam. Najfajniejsze jest to, że nitka po obcięciu pomimo tego, że jest króciutka nie ucieka z igły i nie muszę po raz setny jej nawlekać. Och i po protu obcinak wbudowany w pedał nożny to miód malina. Przy codziennym szyciu, bo umówmy się u mnie maszyna jest uruchamiana codziennie. Bo jak nie szycie większe to podwijanie spodni członkom rodziny, czy naszywanie łatek na kolana.
Ok, dość gadania, przechodzimy do konkretów.
Model HZL-F300 umożliwia szycie 106 wzorami/ściegami, 3 rodzajami czcionek oraz posiada16 rodzajów dziurek. Do dziurek właśnie mamy specjalną stopkę, montujemy ją tak jak zwykłą stopkę i dodatkowo podłączamy kabelkiem. Mega proste. Tak wygląda wspomniana stopka podczas pracy:

A tak przykładowe obszywanie dziurek i jeden z alfabetów:
 I jeśli o alfabetach mowa to znalazłam ten minus maszyny. Brak polskich znaków:-(
I przy dłuższym tekście, nie można zrobić spacji. Chyba że tej funkcji nie znalazłam, wtedy przepraszam. 

Podczas szycia nie było problemów z filcem ani aplikacjami na dresówce, kiedy to moja maszyna potrafi pomarudzić :-)Filcową maskę kota i poduszkę z dresu pokarzę przy najbliższej okazji. Tzn. jak uda mi się zrobić zdjęcia :-) Z tym jest największy problem.
A takie cudne śniadaniówki uszyłam, bawiąc się ściegami :-) Zakochałam się w tych motylkach :-)
A wykorzystałam oczywiście rzepy od NOLLE mega delikatne, o tym już też pisałam :-)






1 komentarz:

  1. Fajne są takie maszyny :) Mam Janome i kilka obcinaczy nici, z których również jestem strasznie zadowolona. W sumie to nożyczki rzadko używam. Obszywanie dziurek na guziki to rozkosz. Oby Ci się szyło na niej jak najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń